Nyheder

Bådmagasinet: I den 4-stjernede Sonwik Marina afholdes Flensborg Bådudstilling fra den 16. – 18. september. Du kan opleve mange ganske interessant nye modeller blandt sejlbådene.

 

Der venter de besøgende de bedste sejlbåde fra velkendte bådværfter som X-Yachts, Italia Yachts, Solaris, J/Boats, Luffe, Comfortina, Hanse Yachts og Melges 14, ligesom der også vil være motorbåde af mærkerne Delta Powerboats, Sealine og Frauscher.

Der vil selvfølgelig også være brugte både udstillet. På land vil Vitahotel Alter Meierhof udstille lokale firmaer som Bootsmotoren Thiesen, Anderssen Yachting og Kochwerkstatt Flensburg samt Schaumwerk 24, Förde Schwimmschule Seebär, Verlag Fjord & Schlei Maritim, Nautic Shop fra Flensborg Yacht-Service og Teakdeckservice Cabus.

X-Yachts udstiller de fire modeller Xc 38, Xc 35, Xp 38 og X4. Da det er første gang, at X4 bliver præsenteret i Tyskland, vil den have præmiere i Tyskland på Flensborg Bådudstilling.
Med denne nye linje fra X-Yachts bliver hullet mellem den sportslige X-Performance og den cruising orienterede X-Cruising linje lukket.

Ved gangbro A præsenterer Diamond Yachts fra Laboe en Solaris 42, og fra Mittelmann’s værft vises en J88, fra Ancker Yachting en Luffe 36, fra Comfortina i Schleswig en Comfortina 42, og Melges tyske repræsentant viser på land to Melges 14.

Italia Yachts viser den tyske mester 2016 og verdensmester 2015 i sin klasse: Italia 9.98. Derudover vises for første gang den nye Italia 12.98, som kommer direkte fra det italienske værft til bådudstillingen i Flensborg. Båden er netop nomineret til European Yacht of the Year 2017 i kategorien ”Luxury Cruiser”. Den elegante Italia 12.98 har den perfekte størrelse til afslappende sejlads på Flensborg Fjord. Også storesøsteren, Italia 13.98 – allerede vinder af European Yacht of the Year 2013 – vil være der og kan besigtiges under fagkyndig vejledning.

Hanse Yacht er med sin nye Hanse 345 og sin Hanse 415 repræsenteret, både som udmærker sig ved deres lette sejlhåndtering, funktionalitet og innovative design.

Flensburger Yacht-Service udstiller motorbådsmærkerne Delta Powerboats, Frauscher motorbåde og Sealine. Det skandinaviske mærke Delta Powerboats viser Delta 33 open, som er perfekt til weekendture i det danske Sydhav med hele familien. Nordisk præmieret design og lav forbrugsværdi gør denne båd enestående i sin klasse.

Derudover vises den elegante og stilfulde Frauscher 858 Fantom, en luksuriøs daycruiser med masser af power. Sealine præsenterer en lukket variant, C330’eren. Find også De den rigtige båd!

Der demonstreres i ”sikkerhedsudrustning”. Som hvis i virkeligheden bliver redningsveste udløst, der kravles op i en redningsbåd i vandet samt demonstration af nødsignaler – hvilket er et must for alle, som sejler. Demonstrationen finder sted lørdag eftermiddag kl. 14:00 i havnebassinet i Sonwik.

Der er selvfølgelig også sørget for det kvindelige publikum. Claussen Events har en bar, hvor der vil være en afslappet atmosfære. Kig forbi, der er gratis adgang.

Se artikel hos Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Bådmesse

Minbaad.dk: Venteliste, nye både og lånte Optimistjoller. Der er fremgang at spore i ungdomsafdelingerne i Nyborg og Bork, som fokuserer på sjov sejlads. Her giver de forklaringen.

 

Fra 12 til 26 sejlere på én sæson. Sådan lyder statistikken i Bork Bådelaugs ungdomsafdeling. De samme positive takter ses i Nyborg Sejlforening, hvor der for syv år siden blot var tre sejlere til træning. I dag er der 46, og en håndfuld står på venteliste.

Vejen til succes og flere sejlere skal, ifølge klubberne, findes i en træning, hvor sjov på vandet er grundpillen:

– Det er vigtigt, at de enkelte medlemmer tager vennerne med. Det gør de kun, hvis de selv synes, det er sjovt, forklarer Mikkel Larsen og Bjarke Vestergard Bendixen, trænere i Bork Bådelaug.

Med på vandet fra første dag
Dét kan ungdomsformand i Nyborg Sejlforening, Colin Carr, nikke genkendende til. Her forsøger man ligeledes at tilrettelægge træningen sådan, at sejlerne hver gang får en god og sjov oplevelse på vandet.

– Sejlads skal ikke være som at sidde på skolebænken igen. Lad sejlerne lære reglerne gennem sjov. De kan eksempelvis samle bolde i vandet, mens de skal være opmærksomme på vigereglerne, forklarer Colin Carr til minbaad.dk.

Også de helt nye sejlere er i fokus. Det er vigtigt, at de ikke blot står og kigger på, men i stedet inddrages i sejladsen allerede første gang, de sætter deres ben i klubben.

– Nogle nye sejlere skal have trygheden og bare med i følgebåden de første gange. Andre skal ned i Optimistjollen fra dag ét, forklarer de to trænere fra Bork Bådelaug, som har lånt to Opti’er for at have joller nok til de nye sejlere.

Diplomer og frihed
Skal det blive ved at være sjovt at komme til træning, er det, ifølge de to klubber, dog vigtigt, at sejlerne bliver udfordret, motiveret og oplever, at der er frihed til at afprøve nye idéer.

I Bork anvendes Dansk Sejlunions Diplomsejlerskole til Optimisterne, hvor princippet er, at sejlerne får et diplom hver gang, de kan gennemføre en ny øvelse. En øvelse, som kan bestå i alt fra at kunne trænernes navne til at ligge stille i vindøjet, amerikanerlænse og rullevende, hvilket i høj grad er med til at motivere sejlerne til at lære nyt på en sjov måde.

Frihed er derimod nøgleordet i Nyborg, som i forbindelse med de mange nye sejlere har investeret i fire nye Feva- og Terajoller. Her skal sejlernes forslag ikke blot fejes væk under gulvtæppet, men i stedet føres ud i virkeligheden.

– Alt skal være muligt at prøve, så længe det er sikkert. Vil de eksempelvis sejle tre i Optimistjolle, så gør de det, fortæller Colin Carr.

Afbalanceret kapsejladstræning
For de lidt ældre og mere erfarne sejlere i klubberne gælder det i højere grad udfordringen ved kapsejladsen. Her tilbydes de selvhjulpne sejlere i Bork én gang om ugen kapsejladstræning samtidig med, at de opfordres til at tage 29erne med på vandet til klubbens onsdagssejlads.

Ifølge Colin Carr fra Nyborg er det dog vigtigt, at kapsejladsen ikke får en for stor plads i klubberne. Der skal også være plads til de sejlere, som ikke nødvendigvis vil konkurrere, men i stedet foretrækker at hygge sig på vandet:

– Er det ren kapsejlads, er der nogle, som simpelthen bliver for trætte af det. Der skal både være plads til de sejlere, der vil sejle kap hver gang, og dem, som blot synes, det er sjovt at sejle uden konkurrenceelementet, forklarer han.

Se artikel hos Minbaad.dk

0

Posted:

Categories: Bådklub

Bådmagasinet: Det er kun få uger siden, de olympiske sejlere kæmpede om OL-medaljerne i Rio. Næste gang, verdenseliten mødes, bliver i Aarhus, når Danmark i 2018 er vært for VM i de olympiske bådklasser.

 

2018 Sailing World Championships, som er stævnets officielle titel, får nu opbakning fra kongehuset, efter H.K.H. Kronprinsen har sagt ja til at blive protektor.

– Som sejlsportsnation har Danmark igennem årtier markeret sig blandt verdenseliten, og i dansk idræt er det sejlerne, der har bidraget med flest olympiske medaljer. Ved OL i Rio blev der fulgt op på den traditionelle medaljehøst med bronzemedalje til både Anne-Marie Rindom i Laser Radial og til debutanterne Jena Mai Hansen og Katja Salskiv-Iversen i 49 FX. I Danmark ved vi, hvad der skal til for at tage medaljer ved store stævner, og jeg glæder mig over, at en dansk by nu skal være vært for et af de store mesterskaber.

Der findes næppe nogen bedre kulisse for VM i sejlsport end Aarhus. Byen har god erfaring med afvikling af vigtige internationale stævner, og det glæder mig, at sejlere fra hele verden i 2018 kommer til at opleve de fantastiske sejlforhold i den charmerende internationale kulturby, siger H.K.H. Kronprinsen.

Som by glæder Aarhus sig over, at H.K.H. Kronprinsen har sagt ja til at være protektor.

– VM i sejlsport er en kæmpe international begivenhed, som kommer til at præge hele byen og sætter fokus på Danmark som sejlsportsnation. Vi er derfor stolte og glade over, at Kronprinsen, der selv har sejlet på Aarhusbugten, hvor VM skal afholdes, har takket ja til at være protektor, siger Jacob Bundsgaard, borgmester i Aarhus og formand for præsidiet bag VM.

VM i sejlsport arrangeres i et samarbejde mellem Aarhus Kommune, Sport Event Denmark, Dansk Sejlunion, Sailing Aarhus og støttes af Region Midtjylland.

Der skal sejles i alle 10 olympiske bådklasser. Det betyder, at hele Aarhus Ø kommer til at syde af aktivitet, når 1100 både, 1500 sejlere og dertil 1500 officials og trænere kommer til stævnet.

Dermed er VM i Aarhus arrangementsmæssigt meget større end de olympiske sejladser i Rio. Flere hundrede internationale pressefolk vil være med til at rette verdens fokus mod Danmark og Aarhus i løbet af stævnet.

VM i sejlsport for samtlige 10 olympiske bådklasser afholdes kun hvert fjerde år og rangerer sportsligt højere end OL, fordi der er fri tilmelding, og der derfor er flere topsejlere med end til OL. De foregående gange er det samlede VM blevet afholdt i Perth, Australien i 2011 og i Santander, Spanien i 2014.

Starten til VM i Aarhus skydes i gang den 29. juli 2018, og der sejles frem til den 13. august 2018.

Se artikel hos Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Sejlsport

Bådmagasinet: På Hou Maritime Idrætsefterskole har vi kastet os over en ny del af sejlsportens store univers.

 

Ud over, den til daglige brede undervisning i godt sømandsskab, tursejlads, duelighedsbevis, bådvedligeholdelse, sikkerhedsprocedurer og meget andet får eleverne nu også mulighed for at deltage i Sejlsportsligaen.

Hou Maritime Idrætsefterskole har tilmeldt sig til 2. Division af sejlsportsligaen i 2017, og kan derfor stille med 8 elever til hvert af de 4 stævner.

De ser deltagelsen som et spændende supplement til den brede lystsejleruddannelse som HMI giver, ved også at lave træning og ikke mindst stævnedeltagelse for de elever der måtte have lyst, og de glæder sig naturligvis rigtig meget til at deltage og sejle om kap med hele Danmarks sejlsports entusiaster, lyder meldingen i en pressemeddelelse.

Så sidder du med tankerne på efterskole, og gerne vil forsøge dig i Sejlsportsligaen også, så er muligheden der nu.

Se artikel fra Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Bådklub

Bådmagasinet: Sejklubben Snekken afvikler Lørdag d. 17. september den årlige Efterårssejlads. Sejladsen har lokalt navnet ”Snapsesejladsen” da alle præmier er flydende.

 

Sejladsen forgår på en bane mellem faste sømærker i Storstrømmen og afvikles med respitstart. Banen giver gode udfordringer med strømfyldt farvand og omkringliggende grunde.

Detagerne bliver inddelt i løb, for både med og uden spiler.

Stævneledelsen beretter, at man de senere år har haft held med at tiltrække sejlere som normalt ikke sejler meget kapsejlads, og udtaler til pressen. ‘Vi mener, at vi ved at sætte det sociale højt, er det muligt at få flere både på vandet’.

Sejladsen afsluttes med en fælles frokost, hvor den medbragte mad nydes sammen med eventuelle præmier.

Man kan tilmelde sig sejladsen på Sejlklubben Snekkens hjemmeside www.sejlklubben-snekken.dk 

Se artikel hos Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Bådklub

Bådmagasinet: Herman Sallings Fond forærer aarhusianerne et flot og moderne havnebad til 40 millioner kroner. Havnebadet er tegnet af arkitekt Bjarke Ingels tegnestue, BIG Architects, i samarbejde med Kilden og Mortensen, Gehl Architects, CASA og Moe.

 

Selve havnebadet kommer til at ligge ved bassin 7, hvor der også er boliger, fem restauranter og en teaterbygning.

For ganske få år siden var vandet i havnen ikke af en kvalitet, der kunne bades i. En række tiltag og ikke mindst investeringer har gjort vandet i havnen så rent, at med det nye havnebad, kan havnens gæster hoppe i vandet allerede til næste år.

Aarhus’ borgmester, Jacob Bundsgaard, er begejstret for den flotte gave og udtaler: ”I planen er bylivsaktiviteterne blevet tænkt først, så de er placeret optimalt i forhold til vind, sol med videre og ligger samlet ud mod det attraktive havnebassin. På den baggrund er de resterende byggefelter til beboelse med videre så formet og tilpasset. Dét skaber optimale rammer for bylivet på Aarhus Ø”.

Den nye udviklingsplan er også en stor bonus for sejlsporten i Aarhus specielt i forhold til fremtidige events såsom ISAF 2018 World Championship i Aarhus.

Ifølge Thomas Capitani, direktør i Sailing Aarhus, er dette et rigtig spændende initiativ. ”De nye planer understøtter den vision, vi har om at vise kapsejlads frem til et bredere publikum ved at lade folk opleve sejlsporten helt tæt på. Det vil bringe sejlads tættere på indbyggerne i Aarhus, og det vil danne rammer for et sted, hvor tusinder af mennesker kan rekreere, men hvor man også kan opleve elitesejlads ved en event såsom ISAF World Championship i 2018”.

ISAF 2018 VM i Aarhus bliver afholdt i august ved Aarhus Ø.

Se artikel hos Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Havne

Bådmagasinet: Et veldimensioneret og godt installeret solcellesystem er et fantastisk hjælpemiddel i en båd. Der er ingen bevægelige dele, ingen løbende vedligehold, det er lydløst, og det virker altid.

Nyere solceller er mere effektive end gamle – teknologien har udviklet sig. De nyere modeller er desuden mindre følsomme for delvis skygge.

Det har været (og er til dels stadig) et problem på sejlbåde: Vant, stag, tovværk, mast eller andet vil i mange tilfælde lægge en stribe af skygge over panelerne. Det nedsætter effekten af hele panelet betydeligt, langt mere end den procentvise reduktion af det areal, som solen skinner på.

MPPT-regulator
Vi har tilsammen syv solcellepaneler på Miss X, med en samlet nominel effekt på ca. 300 watt. I Caribien, hvor solen skinner meget og voldsomt, er det nok til, at batterierne er topladet inden klokken tolv hver dag. I hvert fald når vi ligger for anker, og vejret er pænt.

Vi behøver faktisk aldrig landstrøm, men bruger det en sjælden gang, eftersom bådens 220 V-lader er intelligent og kan pulslade, og formentlig toppe batterierne noget bedre op, end solcellerne kan. Det er dog i virkeligheden ikke solcellerne, men den regulator som solcellerne er tilsluttet, det kommer mest an på.

Regulatoren er en væsentlig lille boks, som styrer solcellernes ladeproces og har stor indflydelse på, hvor stor effekten bliver i den sidste ende. Vi bruger en MPPT regulator (Maximum Power Point Tracking), som efter sigende øger output med op til 35%.

Lette, tynde paneler med velcro
Placeringen af solcellepanelerne er også et væsentlig tema. Vi har nogle ældre paneler som hænger i søgelænderet agter, og som kan vinkles ved hjælp af aluminumsrør.

Det betyder en hel del, at man sørger for at flytte solcellepanelets vinkel sådan nogenlunde i løbet af dagen. De nyere SunZip paneler er fleksible og lette, og monteres i en slags stofpude med velcro. Vi har dem på toppen af vores bimini, 4 x 50 watt, og de kan ikke vinkles.

Til gengæld ligger de godt, der de er, mere eller mindre horisontalt. Vi sejler med dem i al slags vejr. En af dem blæste dog væk på Madeira, men det var i en situation med ekstrem faldvind under land, som kunne have blæst nærmest hvad som helst afsted.

Vi har også byttet trykknapperne som forbinder solcellerne med stofpuden ud med kabelstrips, for at være sikre på, at de ikke hopper af.

Se artikel hos Bådmagasinet

0

Posted:

Categories: Nyt sejler produkt

Minbaad.dk: Hvad skal man med endnu en cykelbro over Københavns Havn? Og så klos op ad Langebro? Spørgsmålene ligger lige for. Det gør svarene også.

 

Antallet af cyklister på den stærkt biltrafikerede Langebro er i dag på godt 33.000 om dagen og vil ifølge prognoserne kun stige de kommende år, skriver Berlingske.dk

Københavns Kommune har derfor i mange år ønsket sig en cykelforbindelse, der kan lede den tohjulede trafik over havnen ad en mindre trafikeret rute.

Oplukkelig
Det ønske efterkom Realdania for nogle år siden, da fonden i samarbejde med kommunen udskrev en projektkonkurrence om en oplukkelig cykel- og gangbro som alternativ til Langebro. Og i sommeren 2015 blev vinderprojektet annonceret.

Den kommende bro er tegnet af et internationalt team under ledelse af de britiske ingeniører BuroHappold Engineering med arkitekterne Wilkinson Eyre og Urban Agency, og de cirka 90 millioner kr., det koster at gøre tegning til virkelighed, kommer fra Realdania Byg.

Spadestik i 2017
Peter Fangel Poulsen,  projektchef i Realdania Byg, oplyser, at det første spadestik til den nye bro forventes taget i starten af 2017, og at broen skulle stå færdig i slutningen af 2018.

Se artikel hos Minbaad.dk

0

Posted:

Categories: Havne

Minbaad.dk: Forsikringsselskaber kan afvise dækning for skader, hvis du fx har misvedligeholdt bundventil og sejldrevsmembran, siger Søholm Yacht Service, der tilbyder tjek under vinteropbevaring i Sønderjylland.

 

En 42 fods motorbåd var millimeter fra at synke i år, da en pakning var gået i stykker.

Det betød at skrueakselsætningen blev ødelagt og der trængte vand ind i motorrummet. Båden står på Søholm Yacht Service‘ gigantiske landområde på 4 hektar, hvor 260 både er til vinteropbevaring, lige fra joller og op til 65 fod.

Det var en alarm i motorrummet, der reddede sejleren, på den måde fik han identificeret hvor vandet trængte ind. Mange vil hellere købe en ny kortplotter i dag men hvis en slange ryger og du ikke kan lukke søventilen, så synker båden, siger Søholm Yacht Service’ motorekspert, Flemming Søholm, da vi besøger virksomheden, der ligger ti kilometer fra Sønderborg.

Vandalarmer i motorrum
Han fortæller at firmaet oplever flere og flere eksempler på forsikringssager, hvor sejlerne tager for let på vedligehold.

Mange sejlere tror de er fuldt forsikret, men hvis skaden kommer og motoren er gammel og den ikke er vedligeholdt med fx olieskift, impellerskift, zink-skift og skift af søventil, skift af kølervæske, jamen så får man tit kun en procentdel af motorens værdi i erstatning fra forsikringsselskabet, siger Flemming Søholm, da han viser os rundt blandt reservedele fra Volvo Penta, som han er ekspert i at fikse.

“Generelt burde forsikringsselskaberne arbejde mere i, at bådejerne får installeret vandalamer i motorrummet. Det synes vi i hvert fald er en god investering”, siger Flemming Søholm.

Vi går ud af en af virksomhedens meget populære frostfrie haller, hvor kunderne nu har adgang døgnet rundt, via en chip.

Gasprøvning er vigtig
Ved den mobile kran, der kan løfte 50 tons lovligt og kan fjernbetjenes, ser vi den anden medejer af firmaet, Mads Søholm, i færd med at tage en mast ned, der bliver lagt på et gulvtæppe, foran firmaets servicehavn.

Mads Søholm fortæller også at sejlere tilbydes gastjek på deres både.

– Gasprøvning er vigtigt. Man risikere at sejle rundt med en bombe ude på vandet, derfor skal man trykprøve hvert andet år. Et andet punkt hvor sejlerne også sparer er deres redningsflåder. Dem tilbyder vi at sejlerne kan få tjekket i Tyskland, siger Mads Søholm.

Dieselpest
Han forklarer også at både kæmper med dieselpest i deres dieseltanke.

Ligeledes ser vi ofte problemer med dieselpest hos kunderne, hvor tanken i båden skal rengøres. Vi har flere kontakter, som hjælper os med disse og andre opgaver.

Se artikel hos Minbaad.dk

0

Posted:

Categories: Vinteropbevaring

Minbaad.dk: Det er skønt, at københavnerbørnene for mulighed for at komme ud og sejle, siger langturs-sejler Emil. Sammen med Mikkel Beha, Marian og Alfred indviede han ny bådebro.

 

Emil Midé har altid drømt om, at der skulle være kapsejlads på Søerne. Dengang han var barn, virkede det dog ikke som om, der var aktivitet i Søernes Sejlklub. Det er der i dag, hvor Mikkel, Marian, Emil og Alfred kan klippe snoren til en ny bådebro samt fem nye Optimistjoller.

For Emil var det netop sejlads i denne jolletype, der vækkede hans interesse for kapsejlads.

Han startede nemlig selv i Optimistjollen, som dog senere blev skiftet ud med Europa- og Laserjolle – først i Hvidovre og senere i Rungsted. Trods en titel som nyslået jordomsejler med broderen Theis og en status som landskendt, var det for Emil Midé en ære at få lov til at være med til at indvie den nye bro i lørdags.

– Det er et fedt initiativ, siger han med glødende øjne og fortsætter:

– Jeg synes, det er skønt at københavnerbørnene får mulighed for at komme ud og sejle.

Venteliste til nye medlemmer
Der har været sejlklub i Søpavillonen siden 1960. I starten var der ikke mange sejlere, da det var ret dyrt. Sådan er det ikke i dag, hvor der er midlertidigt lukket for tilmelding af nye medlemmer. Der er lavet en venteliste, som klubben arbejder på at få ned. De er blandt andet i gang med at udvide ungdomsafdelingen med flere trænere, og håber på at der snart kan komme endnu flere børn og unge på vandet.

– Den del af Søpavillonen, som Søernes Sejlklub holder til i, er tinglyst og skal bruges til en kommunalt drevet sejlklub, fortæller Tony Selvig. I samarbejde med kulturhuset Støberiet på Blågårds Plads og nogle andre ildsjæle gik han for 5-6 år siden ind i den daglige drift af sejlklubben, efter at den havde ligget stille i nogle år.

– Vi anede ikke, hvad der var, da vi overtog nøglerne. Heldigvis var der 12 joller med det hele, men der skulle alligevel bruges lidt penge på udstyr, fortæller Tony Selvig, som også selv er en af de frivillige, der hjælper børnene med at få en god start på sejlerlivet.

– Om sommeren er der sejlads to gange om ugen, og om vinteren mødes vi én gang om måneden. Så er der teori og knob på programmet. Den sidste gang bliver bådene gjort klar til sæsonen, så børnene i sejlklubben er med hele vejen, forklarer han.

Det summer af liv og sejlerglæde omkring den nye bådebro. De voksne er især glade for den anordning, der gør, at broen er svanefri. Nu er det slut med at bruge 1 – 1½ time på at spule broen ren, så børnene kan komme på vandet. Fællesskabet, og dét at give ungerne fra stenbroen mulighed for at komme ud og sejle, er de årsager, der går igen, når man spørger, hvad der driver de mange frivillige. Og glæden hos børnene er ikke til at tage fejl af; de er glade for at sejle.

KDY drømte om kapsejlads på Søerne
Broen er resultatet af et tæt samarbejde mellem Kongelig Dansk Yachtklub (KDY), Søernes Sejlklub og Nordea Fonden. KDY kontaktede sejlklubben, fordi de drømte om at lave en kapsejlads på søerne. Den gamle bro var desværre for slidt til at kunne holde til en kapsejlads. Derfor gik KDY i gang med at søge efter midler.

Med hjælp fra Nordea Fonden fik de rejst nogle penge, så der blandt andet var råd til den nye bro.

– Meter-reglen, den gamle måleregel for kapsejlads, blev lavet der, hvor Søernes Sejlklub ligger i dag. Derfor er det oplagt at lave en kapsejlads her, fortalte Lars Ive, formand for KDY.

På grund af den nye bro bliver der afholdt DM for optimistsejlere på Søerne i København til oktober.

Se artikel hos Minbaad.dk

0

Posted:

Categories: Mikkel Beha

Kontakt Os

Telefon: +45 80 88 99 22
Telefon: +44 20 7929 4058
Fax: +44 20 7933 9350
Klik her at sende os en email

Velos Insurance Services Limited
52-54 Gracechurch Street
London, EC3V 0EH
United Kingdom
Se kort

Nyhed

LIKE Velos på Facebook og få nyheder
Facebook.com/VelosDanmark

Følg os på Twitter her @twitter.com/VelosDanmark